Els mars del sud – Oasi al mar

04/12/2017 - Ferran Riera
Vota
Comentarios: 0
Imprimir
portada-els-mars-del-sud-400x400
Oasi al mar
Els mars del sud
Autoedición 2016
Valoración: 0/5

Oasi al Mar (Oasis en el Mar) es el bonito nombre que se ha puesto una formación del Vallès integrada por la vocalista Gemma Carreras, “una sonrisa hecha canto”, y el pianista invidente Pol Oñate, que “mira con las manos y toca con la mirada”. Juntos, cultivan un repertorio de canción internacional que se baña en aguas del Mediterráneo y del Atlántico, y que en su segundo disco viaja a de Italia a Cuba, de Mallorca al Perú, de Andalucía al Brasil, de Galicia a Argentina y de Portugal al Uruguay, pasando por Cabo Verde.

A pesar de la disparidad de orígenes y destinos, esta travesía no deja de tener sentido, un sentido marcado por el carácter más bien intimista de las composiciones que se interpretan, y que refuerzan su personalidad con unos arreglos jazzísticos muy cuidados, de tipo más bien baladístico.

Así, esta excursion por las tonalidades de los mares meridionales nos hace descubrir las músicas de Cesária Évora, Tom Jobim, Pablo Milanés y Mayte Martín, por citar los autores más conocidos, además de evocar un par de melodías populares de Portugal e Italia, y de detenerse en la isla de Mallorca para rescatar -y de paso darle la vuelta-  a la Dansa de la primavera de Maria del Mar Bonet y Gregorio Paniagua, i el Cavallet de serp (Caballito de serpiente) de Guillem d’Efak.

La tripulación que acompaña a Gemma y Pol en este viaje está formada por una nutrida tropa de músicos entre los que destaca la presencia del pianista Albert Bover y el saxofonista Roger Martínez, que protagonizan dos notables solos en Negra presuntuosa, del peruano Andrés Soto.

(Esta reseña apareció publicada originalmente en lengua catalana en el número 37 de la revista Caramella).

Oasi al Mar és el bonic nom que s’ha posat una formació vallesana integrada per la vocalista Gemma Carreras, “un somriure fet cant”, i el pianista invident Pol Oñate, que “mira amb les mans i toca amb la mirada”. Junts, conreuen un repertori de cançó internacional que es banya en aigües del Mediterrani i de l’Atlàntic, i que en el seu segon disc viatja d’Itàlia a Cuba, de Mallorca al Perú, d’Andalusia al Brasil, de Galícia a l’Argentina i de Portugal a l’Uruguai passant per Cap Verd

Malgrat la disparitat d’origens i destinacions, aquesta travessa no deixa de tenir sentit, un sentit marcat pel caràcter més aviat intimista de les composicions que s’hi interpreten, i que reforcen la seva personalitat amb uns arranjaments jazzístics molt acurats, de tipus més aviat baladístic.

Així, aquesta excursió per les tonalitats dels mars meridionals ens fa descubrir les músiques de Cesária Évora, Tom Jobim, Pablo Milanés i Mayte Martín, per citar els autors més coneguts, a més d’evocar un parell de melodies populars de Portugal i d’Itàlia, i de detenir-se en l’illa de Mallorca per rescatar -i ben bé donar-li la volta- la Dansa de la primavera, de Maria del Mar Bonet i Gregorio Paniagua, i el Cavallet de serp, de Guillem d’Efak.

La tripulació que acompanya la Gemma i el Pol en aquest viatge està formada per una nodrida tropa de músics, entre la que destaca la presència del pianista Albert Bover i el saxofonista Roger Martínez, que protagonizen dos notables solos a Negra presuntuosa, del peruà Andrés Soto.

Deja tu comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos necesarios están marcados *

Puedes usar las siguientes etiquetas y atributos HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>